یکشنبه, 12 اسفند 1397 18:16

تغییرات کوچک موفقیتهای بزرگ ایجاد میکنند

نوشته شده توسط
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

گاهی تغییرات کوچکی می تواند تاثیرات بزرگی در زندگی به وجود بیاورد. تغییراتی که بعد از مدتی شما را سالم تر، پرانرژی تر، و با روحیه تر می کند. آرامش بیشتری به ذهن تان می دهد و حتی می توانید این انرژی مثبت را به اطرافیان هم منتقل نمایید.همه ما دوست داریم تغییراتی به زندگی خود بدهیم تا بیشتر احساس رضایت و موفقیت کنیم اما تنها برخی از ما به دنبال این تغییرات می رود زیرا ایجاد تغییر در زندگی کمی دلهره آور است و مسئولیت زیادی به همراه دارد.بدیهی است که شما دوست دارید، از این سردرگمی و شلوغی بیرون بیایید، نهایت استفاده را از مهارت های خود بکنید، به بیشترین خواسته های خود برسید. روی چند کار مهمی که در حال انجام هستند، تمرکز کرده و این قدر مشغله اضافی نداشته باشید که تمام وقت شما را بگیرد. در چنین شرایطی اگر تغییرات را ( حتی در مقیاس محدود ) شروع کنید، می توانید توان ذاتی خود را بازیافته و به این ترتیب امکان اولیت بندی کارها را فراهم کنید تا بتوانید به کارهایی برسید که واقعاً اهمیت دارند.چیزی که باید بدانید این است که لازم نیست از همان ابتدای کار تغییراتی بزرگ ایجاد کنید. تغییرات کوچک و ساده معمولاً بهترین راه برای پیش رفتن هستند چون پایدار و قابل‌کنترل‌اند و بعد از کمی تلاش برای آنها زود خسته نخواهید شد.

 

سحرخیز باشید

یکی از مزایای اصلی سحرخیزی نبود سر و صدا در ساعات اولیه صبح است. شما می توانید در آن زمان کمی قدم بزنید و یا برخی امور روزانه خود را که نیاز به تمرکز دارند، انجام دهید. صبح زود بهترین ساعت برای خلق ایده های جدید است.

حداقل 15 درصد درامدتان را ذخیره کنید

حداقل 15 درصد از درامد خود را در ابتدا ذخیره و بعد برای باقی برنامه ریزی کنید جوری که انگار اون 15 درصد هیچ وقت وجود ندارد به زودی میبینید که مبلغ بزرگی ذخیره کرده و میتوانید کار دیگری را با آن ذخیره مالی راه اندازی و بیشتر سود کنید . بخشی از زندگی هم مادی است

کمتر بخورید

پرخوری نکنید. آهسته غذا بخورید و زمانی که سیر شدید از غذا دست بکشید. مطمئنا پس از غذا لحظات بهتری را خواهید داشت.

پیاده روی بروید

هیچ کاری ساده تر و بی هزینه تر از این ورزش پرفایده نیست. ورزشی که برای هر سنی با هر وضعیت بدنی مناسب است. فقط تلفن همراه تان را همراه تان نبرید. اگر از نرم افزار ورزشی آن استفاده می کنید، حداقل در طول مدت پیاده روی از تلفن همراه استفاده نکنید.

همیشه یک بطری آب روی میزتان باشد.
احتمالاً بارها و بارها شنیده‌اید که باید روزی ۸-۶ لیوان اب بنوشید ولی آیا واقعاً آن را رعایت می‌کنید؟

یکی از ساده‌ترین روش‌های برای نوشیدن آب بیشتر در طول روز این است که همیشه یک بطری آب روی میز کارتان داشته باشید. اگر آب در دسترستان باشد احتمال اینکه آن را بنوشید بیشتر خواهد بود چون خیلی وقت‌ها حتی بااینکه تشنه‌تان شده است، ولی برای آوردن آب تنبلی‌ می‌کنید.

در لحظه زندگی کنید

گذشته دیروز است و فردا هم آینده خواهد بود، به جای اینکه گذشته را تحلیل کنید و از آینده بترسید، بهتر است که در همین لحظه که هستید به بهترین شکل زندگی کنید.

سبزیجات و میوه بیشتر

طوری برنامه ریزی کنید که حداقل ۴ تا ۵ بار در روز از میوه و سبزیجات استفاده کنید. انواع سالاد و سبزی را همراه با غذا فراموش نکنید. میان وعده های تان را به میوه محدود کنید.

تغییر ایجاد کنید

کار و روند روتین شما را فرسوده می کند. از تغییر نترسید و سعی کنید در کوچکترین کار های روزانه خود تغییر ایجاد کنید. تغییرات شما را شگفت زده خواهند کرد.

ریموت کنترل تلویزیون را جایی مخفی کنید (و یک کتاب روی میز جلوی مبل‌تان باشد).
تماشا کردن تلویزیون هیچ اشکالی ندارد، ولی برای خیلی از ما تلویزیون به یک فعالیت همیشگی تبدیل شده است. خیلی ساده است که وقتی از سر کار به خانه می‌آیید، روی مبل لم دهید و بدون هیچ فکری ریموت کنترل تلویزیون را در دست بگیرید.

اگر می‌خواهید این عادتتان را تغییر دهید، ریموت کنترل تلویزیون را جایی دیگر بگذارید. آن را در یک کابینت یا طاقچه بالا و دور از دسترس مخفی کنید. به این ترتیب برای تماشای تلویزیون باید یک تصمیم جدی‌تر بگیرید.می‌توانید یک کتاب هم روی میزتان داشته باشید که برایتان جایگزین تماشای تلویزیون شود.

ناهارتان را برای سر کار بسته‌بندی کنید.
سعی دارید پول پس‌انداز کنید و سالم غذا بخورید؟ پس از خوردن ساندویچ‌های بیرون خودداری کرده و خودتان ناهارتان را آماده کنید.

اینکه خودتان در خانه برای خودتان ساندویچ درست کنید فقط چند دقیقه از وقتتان را می‌گیرد ولی در عوض هم هزینه کمتری داشته و هم می‌توانید از موادغذایی سالم برای خودتان استفاده کنید و میزان چربی و پروتئین و کالری مصرفی‌تان را کنترل کنید.

 

خواندن 175 دفعه آخرین ویرایش در جمعه, 23 فروردين 1398 18:37

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.