کارآفرینی

کارآفرینی (7)

جمعه, 20 مهر 1397 11:13

10 استارت آپ برتر و موفق ایران سال 97

نوشته شده توسط
در ایران استارت آپ های بسیاری وجود دارد . اما همگی آن ها سرنوشت خوبی ندارند و تعداد زیادی به مرداب استارتاپ ها گرفتار میشوند . ولی در این میان استارت آپ های بسیاری نیز با مدیریت و برنامه ریزی و از همه مهمتر تلاش به جایگاه های برترین ها میرسند و پله های ترقی را یکی پس از دیگری پشت سر میگذارند. در ایران نیز این دسته از استارت آپ های دانش بنیان زیاد هستند. قصد داریم در اینجا 10 استارت آپ معروف ایران که ضمن درآمدزایی بالا تقریبا در این زمینه پیشرو هستند را معرفی کنیم . لازم به ذکر است تمامی این استارت آپ ها برند شده و از نظر ارزش گذاری بسیار ارزش فراوانی دارند.

۱. دیجی‌کالا

دیجی کالا بزرگترین شرکت خرده فروشی صورت اینترنتی در ایران است که در سال ۲۰۰۶ راه اندازی گردید. امروزه دیجی کالا، پربازدید ترین سایت در خاورمیانه و بزرگترین سایت فروش محصولات دیجیتالی و الکترونیکی در ایران می باشد. این وب سایت در آغاز راه خود تنها به نقد و بررسی کالاهای دیجیتال نظیر موبایل و لپتاب و… می نمود ولی با گذشت زمان به فکر فروش این محصولات در وب سایت خود افتاد تا به امروز که شاهد این هستیم که تقریبا کالایی نمانده که شما مشابه آن را در دی جی کالا یافت نکنید. اما با فرا رسیدن رکود اقتصادی دیجیکالا گردش بسیار هوشمندانه ای را انجام داد . به نحوی که کالاهای ایرانی ارزان قیمت که بیشتر در سبد خانوار ایرانی است را برای فروش با قیمت مناسب در سایت وارد کرده و کالاهای خارجی کم یاب شده را حذف این کار بسیار مورد قبول است .
جمعه, 25 اسفند 1396 02:22

سال جدید 1397 کارآفرین جدید

نوشته شده توسط

با فرا رسیدن سال نو، اهداف یک کارآفرین نیز رنگ جدیدی به خود می گیرند. در مسیر موفقیت، یک کارآفرین هم باید خودسازی کند هم شرکتش را بسازد. از این رو همواره عادات و رفتارهایی هستند که باید تغییر دهد یا هدف های کوتاه و طولانی مدت تعیین کند. البته هدفگذاری تنها به کارآفرینان اختصاص ندارد بلکه هر انسانی تا برنامه ریزی نکند نمی تواند به موفقیت دست یابد.

اگر از افراد بخواهید که خصوصیات یک کارآفرین موفق را برای شما بیان کنند اغلب آنها تعریفی شبیه به این به شما خواهند داد: کارآفرینان و صاحبان کسب و کار آدم های خاص و متفاوتی هستند. آنها دارای نبوغ و استعداد ذاتی هستند، چیزی که در ما وجود ندارد.
اینها غالب ترین تفکراتی است که افراد زمانی که درباره کار آفرینان فکر می کنند در ذهنشان نقش می بندد. ولی بر خلاف آنچه اغلب افراد فکر می کنند یک صاحب کسب و کار موفق، کار آفرین به دنیا نمی آید. او برای رسیدن به این جایگاهی که دارد یاد گرفته، تلاش کرده و مهم تر از همه سعی کرده است متفاوت از دیگران فکر کند. یک مثل معروف وجود دارد که می گوید “اگر همان کاری را بکنی که تا به حال انجام داده ای همان نتیجه ای را خواهی گرفت که تا به حال گرفته ای” پس اگر می خواهید آینده متفاوتی برای خود بسازید باید متفاوت فکر و البته عمل کنید.در ادامه 10 نگرش و تفکری که به شما کمک می کند تا تبدیل به یک کار آفرین موفق شوید، آورده شده است حتما برای خواندن آن زمان بگذارید :

پنج شنبه, 03 اسفند 1396 14:02

تعریف استارت آپ چیست؟

نوشته شده توسط

استارت آپ (به انگلیسی: Startup یا Start-up) را به فارسی به شرکت نوپا ترجمه کرده‌اند.

اگر چه در تعریف استارت آپ بر این مسئله تاکیدی وجود ندارد که حتماً فعالیت آن در حوزه تکنولوژی یا فن آوری اطلاعات باشد، اما به دلیل اینکه بسیاری از استارت آپ ها در سالهای اخیر، حول این زمینه‌ها شکل گرفته‌اند، گاهی در تعریف استارت آپ به این مسئله هم اشاره می‌شود که استارت آپ باید در حوزه فن آوری‌های نوین فعال باشد.

دوشنبه, 23 بهمن 1396 17:28

۴ راه برای سرمایه گذاری روی استارتاپ

نوشته شده توسط

راه اندازی کسب و کار خودتان بهترین روش برای کسب درآمد و قبول مسئولیت است. همیشه موانع زیادی برای راه اندازی یک استارتاپ وجود دارد، اما هیچ کدام آنها بحرانی تر از قدم اول نیست، درسته منظورم جمع آوری سرمایه لازم برای شروع کار است. اما ما در اینجا راه هایی را پیشنهاد میدهیم که شاید به جمع آوری سرمایه شما کمک کند.

چهارشنبه, 01 آذر 1396 15:54

۵ جز کلیدی یک داستان تبلیغاتی موفق

نوشته شده توسط

 

۱. شما به یک قهرمان نیاز دارید.

همه داستان های خوب درباره یک نفر بخصوص هستند. حتی اگر آن یک نفر، یک هیولا و یا یک عروسک سخن گو باشد. اما بزرگترین مشکلی که کسب و کارها مرتکب می‌شوند اینست که فکر می‌کنند، کسب و کارشان و یا بدتر، خود آن‌ها قهرمان داستان هستند! این شایع ترین مدل داستانی است که در میان کسب و کارهای نوپا و تبلیغاتی که محور انها روی عدم امنیت است می‌بینیم. مثلا: «خمیردندان ما را بخرید، وگرنه دندانهایتان درب و داغون می شود!»

یکشنبه, 21 آبان 1396 15:26

مفهوم کارآفرینی

نوشته شده توسط

واژه كارآفريني از كلمه فرانسوي Entreprendre به معناي " متعهد شدن " نشاُت گرفته اسـت. بنابـر تعريف واژنامه دانشگـاهي وبستر : كارآفرين كسي است كه متعهد مي شود مخاطره هـاي يك فعاليت اقتصادي را سازماندهي ، اداره و تقبل كند.