سه شنبه, 22 آبان 1397 17:18

نقش باور در رسیدن به هدف

نوشته شده توسط
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

انسان هایی که چیزی را باور دارند، به چنان درجه ای از اطمینان نسبت به آن باور می رسند که غالبا درهای ذهن خود را بر روی هر باور جدیدی می بندد. اما اگر با این افراد روابط صمیمانه ای ایجاد کنید، ممکن است بتوانید در الگوهای خود خللی به وجود آورید و کاری کنید که مراجع خود را زیر سوال ببرند و به باورهای جدیدی توجه کنند. این موضوع موجب می شوند که مراجع قدیمی مورد تردید قرار بگیرند و زمینه را برای کسب باورهای جدید مهیا کنند و اینجاست که شما نقش باور در موفقیت و زندگی را متوجه شوید.


باورهایی که نقش کلیدی در رسیدن افراد به موفقیت دارند:


1-باور به مدل بازاریابی شبکه ای
تا وقتی خودتان متقاعد نشوید که این مدل یکی از درخشان ترین مدل های کسب و کار در سطح دنیا است،
نمی توانید یک کسب و کار بازاریابی شبکه ای موفق را بوجود آورید. باید 100 درصد به این مدل اعتقاد داشته باشید و وقتی می خواهید در مورد آن با دیگران صحبت کنید به هیجان بیایید.
اکثر افراد موفق در بازاریابی شبکه ای با تمام وجودشان به این حرفه ایمان داند و معتقدند که با استفاده از آن قدرت ایجاد تغییر در زندگی شان را خواهند داشت. این افراد هیچ شکی در مورد مشروعیت و درخشندگی این حرفه نداند. اگر ذره ای شک داشته باشید، لحظات سختی را هنگام ثبت نام و آغاز کارتان خواهید داشت. بدون تعهد همه جانبه از سوی شما، تمامی تلاش هایتان برای رشد کسب و کارتان بیهوده خواهد بود.
برخی از افراد می گویند، زمانی به کارآیی مدل بازاریابی شبکه ای اعتقاد پیدا خواهند کرد که بتوانند نتایج آن را ببینند؛ این افراد درک نمی کنند تا زمانی که به کار اعتقاد نداشته باشند، نمی توانند به نتیجه برسند.
2-باور به فرصت بودن این حرفه
آیا شما باور دارید که با پیشنهاد این حرفه به شما، یک فرصت در اختیارتان قرار گرفته است؟ آیا باور دارید که این فرصت یکی از بهترین فرصت های موجود در بازار است؟ آیا به انجام فروش در ماه های بعدی نیز فکر می کنید؟ میزان اعتقاد و باور شما به این حرفه به زیر مجموعه شما نیز منتقل خواهد شد. اگر شما به کسب و کارتان با تمام وجود اعتقاد و باور داشته باشید، دیگران هم خواهند داشت. این اعتقاد شما است که مسیر را هموار می کند و باور داشتن را برای اعضای زیر مجموعه تان آسان تر می کند.
در این حرفه نمی توانید به باور حامیانتان تکیه کنید؛ بلکه باید باور و اعتقاد خودتان را داشته باشید، به همین ترتیب اعضای زیر مجموعه شما هم نمی توانند به باور شما تکیه کنند و مجبورند که به عنوان افرادی معتقد وارد این حرفه شوند.
من افرادی که سطوح باورشان با من متفاوت است را وارد تیم خود نمی کنم. اگر افرادی در تیم من باشند که سطوح اعتقادی و باورشان بالاتر از من باشد حتماً باورهای خودم در مورد کسب و کار را مورد آزمایش قرار می دهم.
3-باور داشتن به محصولات
برخی از افراد می گویند در این حرفه مهم نیست که چه چیزی را می فروشید؛ چرا که شما در حال فروش یک فرصت کاری و تجاری هستید. من با این موضوع مخالفم. بدون یک محصول برجسته، بازاریابی چند سطحی چیزی جز یک طرح پونزی نیست؛ طرحی هرمی با پایه های لرزان.
شما باید محصولی را پیدا کنید که به آن علاقه داشته باشید و در مورد آن احساس مالکیت کنید؛ یعنی چیزی که آن را باور داشته باشید و صادقانه مصرفش را به دیگران توصیه کنید. وقتی به محصول یا خدمت تان علاقه داشته باشید، در تمامی معاملات تان موفق خواهید بود.

چگونه به چیزی اعتقاد پیدا کنیم؟

– کار خود را به پیدا کردن یک باور آغاز کنید.

2 – این باور را با کسب مراجع جدید و قدرتمندتر تقویت نمایید.

مثلا فرض کنیم که تصمیم گرفته اید هیچ وقت گوشت نخورید، برای تقویت این باور با افراد گیاه خوار صحبت کنید. از آن ها سوال کنید که چه عاملی در نحوه تغذیه آن ها تاثیر گذاشته است و این امر چه نتایجی در سلامتی و دیگر زمینه های زندگی آن ها به وجود آورده است؟! سپس شروع کنید و در مورد تاثیرات استفاده از پروتئین حیوانی بر روی جسم خود بپردازید. هر چه مراجع شما بیشتر باشد و هرچه احساسات شما تاثیرپذیری بیش تری داشته باشند، اعتقادتان قوی تر خواهد شد و به رشد و موفقیت در زندگی دست پیدا خواهید کرد.

3 – سپس یک عامل محرک بیابید یا خودتان آن را به وجود آورید. سوالی را مورد نظر قرار دهید. مثلا از خودتان بپرسید: «اگر این کار را نکنید چه ضرری برایتان دارد؟!» سوالاتی که از خودتان بپرسید که احساسات شما را تحت تاثیر قرار دهد. به عنوان مثال اگر می خواهید اعتقاد پیدا کنید هیچ گاه نباید سراغ مواد مخدر رفت، با تماشای فیلم های مرتبط و بازدید از مراکز بازپروری یک تصویر واقعی از آنان در ذهن خود ایجاد کنید.

4 – سرانجام وارد عمل شوید. هر عملی که انجام می دهید حس تعهد شما را تقویت می کند و موجب می شود سطح احساسات و اعتقادات شما افزایش پیدا کند.

خواندن 374 دفعه آخرین ویرایش در سه شنبه, 22 آبان 1397 17:43
محتوای بیشتر در این بخش: « امید اثرات نامطلوب کم خوابی »

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.